kaapstad vervolg

Vandaag is het de 2de dag in Kaapstad. Op het programma staat een bezoek aan Robbeneiland gepland. Het gevangenis eiland waar Nelson Mandela 27 jaar gevangen heeft gezeten. We zijn met de bus naar de haven gereden voor de boottocht naar robbeneiland. Daar aangekomen bleek dat er alle afvaarten waren geannuleerd. Het waaide te hard en de verwachting was dat het in de middag nog harder zou gaan waaien. Ook hoorden we dat de tafelberg was gesloten omdat er te veel bewolking was. Wat hebben we gisteren geluk gehad. Zodoende heeft de gids besloten om naar Hout Bay te gaan. Deze plaats ligt buiten Kaapstad aan een baai aan de Atlantische oceaan. Het is een vissersplaats waar veel op snoek wordt gevist. Rond de middag waren we terug in Kaapstad en hadden we de middag vrij. We zijn dan naar Waterfront gegaan, waar veel winkeltjes en restaurantjes waren. Het was daar erg toeristisch en heel druk. Ondanks de harde wind was het wel zonnig en warm. Om wat meer van het oude centrum van Kaapstad te zien hebben we met de hop-on-hop-off bus meegereden. `s Avonds zijn we naar een dinershow geweest. Deze werd verzorgt door mensen uit de buurt die geen opleiding hebben gehad.

Morgen is het de laatste dag we gaan dan nog naar stellenbosch een wijn proeverij. en in de avond naar het vliegveld voor de vlucht terug naar Amsterdam.