laatste dag

Vandaag is het onze laatste dag. Het weer is wederom mooi, zonnig en 36 graden. We hebben eerst een stadswandeling gemaakt door het centrum. We bezochten onder andere de st. George Cathedral. Dit is de kerk van Desmond Tutu. Verder zijn we door de Compagnie tuin gelopen, die was door Hendrik Boom opgericht in opdracht van de voc. Ook zijn we door een straatje gelopen met opgeknapte slavenhuisjes. Deze waren geschilderd in diverse felle kleuren. Hierna zijn we met de bus Kaapstad uit gereden naar het plaatsje Paarl. Daar staat een monument voor de Zuid-Afrikaanse taal. Ontworpen door Jan van Wijk. Dit was gelegen op een berg, zodat we een mooi uitzicht hadden over de omgeving. Na de lunch zijn we verder gereden naar het plaatsje Stellenbosch. Dit is vooral bekend vanwege zijn wijngaarden. We reden door het stadje waar verschillende universiteiten zijn gehuisvest. Vervolgens zijn we naar het wijn estate Neethlingshof gegaan voor een rondleiding en wijn proeverij. Ook was er een restaurant bij waar we `s avonds hebben gegeten in een prachtige tuin. Dit was een mooie afsluiter voor onze vakantie door dit schitterend land. Na het diner zijn we weggebracht naar de luchthaven van Kaapstad, waar de blauwe vogel van de KLM al stond te wachten. We namen afscheid van de buschauffeur en de gids. Waarmee we 2 weken hebben opgetrokken. In totaal hebben we 4250 kilometer met de bus afgelegd.

We vertrokken om half 1 `s nachts en na een voorspoedige vlucht landen we om 11 uur in de ochtend op Schiphol.

We kunnen terug kijken op een mooie vakantie vele hoogte punten. We willen onze volgers bedanken voor het lezen van de verhalen en ook voor de leuke reacties.