naar Mossel Bay

Zoals gebruikelijk vertrokken we vandaag weer om 8 uur in de morgen. Het weer ziet er goed uit, de zon schijnt en het is ongeveer 20 graden. Ook vandaag beginnen we met een stadstoer. De stad is vernoemd naar de vrouw van een Engelse legerofficier. Hij had bij het overlijden van zijn vrouw beloofd om een stad naar haar te vernoemen op de plek waar hij in Afrika aan land zou gaan. Na de toer ging de reis verder naar het zuiden richting Kaapstad. Onze eerste stop was in het Tsitsikamma Nationaal Park. Hier is de ruige kust van de Indische oceaan goed te zien met hoge golven die op de rotsen beuken. We hebben hier een wandeling gemaakt langs de kust en over een inham. We moesten daarvoor over een hangbrug lopen. We hebben prachtige foto’s kunnen maken van de wilde golven. Het was fascinerend om dit te zien. De volgende stop op ons programma was whale-watchen op de oceaan. Hier gingen we met een boot met gids op de zee om walvissen te spotten. Na een tijdje hebben we zeehonden gezien en ook een paar dolfijnen. Maar toen was de tijd ver om en terwijl we terug keerden zagen we een moeder walvis met een kleintje zwemmen. Wat een prachtige beesten zijn dat. Ook sprong er een uit het water en viel met een draai weer terug. We waren wel flink nat geworden door deze boottocht, maar het was de moeite waard. Tegen de avond kregen we een buffet aan geboden door de reisorganisatie aan boord van de sundowner cruise Knysna. Deze voer over de lagune van Knysna. Het eten was lekker en het was gezellig.

RM

wat een indrukken allemaal.
Heerlijk.
Geniet er maar van , want op den diek zijn geen walvissen hoor.
grtjes uit een zeer nat en winderig Sluis