naar Hazyview

Het word al gewoon maar vandaag ging de wekker weer om half 7. Na een heerlijk ontbijt gingen we met de bus verder. Het landschap verandert nu echt, reden we eerst door wat vlakkere gebieden nu wordt het wat bergachtig. We volgden de weg richting Mozambique, deze route word de Long Tom Pass genoemd. Bij het plaatsje Graskop zijn we gestopt voor een bakje koffie. Hierna zijn verder gereden naar een paar uitzichtpunten. Gods window en wonder view. Bij de laatste zijn we gestopt en daar keken we uit over het landschap vanaf grote hoogte. Ook zijn we wat verder gestopt bij Pinnacle. Hier stond in een cayon een pilaar van hard steen door erosie gevormd. Inmiddels was het tijd geworden voor de lunch. Hiervoor reden we terug naar Graskop, waar we bij Harry’s pancake pannenkoeken hebben gegeten. ’s Middags zijn we naar Blyde River Canyon gereden, de 3de grootste canyon ter wereld volgens de gids Ben. Hier hebben we de Bourke’s luck Potholes en de three Rondavels. 3 ronde heuvels die lijken op de traditionele hutten. De uitzichten waren asemrovend zoals ze hier in Zuid-Afrika zeggen. Hierna reden we door naar Hazyview, een stadje tegenaan het Kruger Park. We verblijven hier in een landelijk gelegen lodge.’s Avonds hebben we genoten van een heerlijke braai (bbq). Morgen staat er een spannende dag te wachten want dan gaan we een safari doen in het Kruger Park. We moeten wel al om 4 uur uit de veren.