naar Durban

Gisteren hebben we vergeten te vertellen over een speciaal drankje dat we van onze gids kregen.Ze noemen het een springbokje. Dat is een likeurtje dat op een speciale manier wordt gedronken. Het bestaat uit een soort mint likeur en amaroela. Je moet dit opdrinken zonder je handen gebruiken.Vandaag zijn we uit st Lucia vertrokken . Nu ging de reis verder naar Durban. Dit is een industrie stad die aan de kust ligt. In Durban zijn we eerst in een armere gedeelte van de stad naar een soort winkel centrum gegaan. Hier waren vele kleine winkeltjes, vooral souvenir winkels. Vandaar zijn we naar kustboulevard gereden. Daar hebben we geluncht. Ook zijn we even tot aan de zee gelopen. Het water was lekker warm (24 graden). Verderop in de stad was er een botanisch tuin. Met allerlei soorten bomen en planten. Daar zagen we enkele aapjes lopen. Het was er wel erg warm 30 graden en geen wind. Om 4 uur zijn we naar ons hotel in Durban gereden. Op weg naar het hotel reden we langs het voetbal stadion van Durban. Hier heeft het Nederlands elftal gevoetbald tijdens het WK van 2010. We zijn ’s avonds op tijd naar bed gegaan want morgen moeten we om 5 uur opstaan.We rijden dan een hele dag naar East London, dus morgen wordt een bus dag.Je kan trouwens goed merken dat je op het zuidelijk halfrond zit. De zon komt op in het oosten zoals bij ons maar gaat via het noorden naar het oosten.