het Hluhluwe nationaal park

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken van uit ons hotel. We reden naar de grens van Swaziland en Zuid-Afrika. Onderweg zagen we veel armoedige huisjes en hutjes. De gids vertelde dat Swaziland een aantal jaren geleden failliet is gegaan. Swaziland is een koninkrijk, dat geregeerd word door een koning met zijn 14 vrouwen. In deze regio is polygamie normaal.Bij de grens kregen we weer 2 stempeltjes erbij in ons paspoort, de eerste bladzijde staat al vol. Net over de grens zagen we verschillende giraffen en wrattenzwijnen langs de weg lopen. De buschauffeur stopte zodat we wat foto’s konden maken. Ons doel was het een safari in het Hluhluwe Nationaal Park.Daar kwamen we om half 2 uur aan. Daar werden we weer verdeeld over 4 open jeeps.Het park is vooral beroemd om zijn neushoorns. En zodra we het park inreden zagen we er al een grazen. De ranger gaf ons uitgebreid uitleg over de dieren die we tegenkwamen. We zagen ook een kudde buffels, enkele zebra, een olifant, verschillende neushoorns en ook nog groep giraffen. De olifant kwam zelfs uit het struikgewas gelopen en kuierde over het pad waar de jeeps reden. Hij liep zelfs vlak langs een jeep.Het was gelukkig mooi weer zodat we mooie foto’s konden maken. Na de safari zijn we naar het hotel gereden, waar een heerlijk buffet op ons stond te wachten.