pretoria

Om half zeven werden we gewekt. Nadat we een heerlijk ontbijt op hadden vertrokken we om 8 uur met de bus richting Pretoria. Dat was ongeveer 45 km rijden. Het belooft een mooie dag te worden, zonnig en 30 graden.In Pretoria gingen we eerst naar het Voortrekkers monument. Onze gids Ben gaf hier uitleg over de geschiedenis van Zuid-Afrika. Dat de eerste blanke mensen zich vestigden langs de kust om daar een boerderij te houden. Later trokken ze meer het binnenland in en daar komt de term Voortrekkers vandaan. Deze voortrekkers leden veel ontberingen en daar is dit monument voor opgericht.Vervolgens bezochten we het woonhuis van Paul Kruger. Paul Kruger is president van de oude Zuid-Afrikaanse Republiek geweest. Hij leefde van 1825 tot 1904.Tot slot bezochten we de Union Building. Hier huist de regering van Zuid-Afrika. Ook president Zuma heeft hier zijn kantoor. Voor dit gebouw staat een groot beeld van Nelson Mandela.Hierna verlieten we Pretoria. We reden naar het hotel in het kleine plaatsje Malaga, dit is richting het Kruger Park. Onderweg genoten we van het mooie landschap .We stoppen bij een landelijk gelegen lodge, met een prachtige tuin. We genieten op het terras van het lekkere weer. Tijdens het avondeten barste er een flink onweer los met veel regen. Ook viel de stroom regelmatig uit. Vanavond op tijd naar bed, het was een lange dag.

Anke

Een hele mooie reis toegewenst! Geniet ervan!